خدا برایمان قصه می گوید

دوتا از قصه هایی که خدا برای ما میگه...!
قصه اول

نامش " حارث " بود. اهل آسمان همه می شناختندش. آوازه نمازهایش همه جا پیچیده بود. داستان از انجا شروع شد که ناگهان روال همیشگی زندگی اش  ریخت به هم. خدا از همه خواسته بود که به پای آدم (ع)  بیفتند. و این سخت بود. انگار حسی تازه را ته ِ ته ِ دلش یافته بود. حسی غیر از این همه سال پرستشی که ریخته بود پای خدایش. خودش! به خدا گفت: " قول می دهم تا ابد عبادتت کنم. برای تو سجده کنم ولی برای این آفریده ات هرگز! " حرف کمی نبود. حرف روی حرف خدا زده بود. خدای مهربان از او پرسید: " چرا نمی خواهی از سجده گزاران باشی؟ " انگار او اصلا نفهمیده بود، در مقابل چه کسی ایستاده و دارد سوال چه کسی را جواب می دهد. گفت: چون من موجودی نیستم که به مشتی خاک سجده کنم." داشت همین عبادتهای نفهمیده اش را به رخ خدا می کشید. و خدا...خدای مهربان او را از خودش راند. از مهربانی ِ قشنگش!

*

خوبتر که فکر می کنم می بینم چیزی که "حارث" را " ابلیس" کرد دلش بود. او می خواست خدا را هر جور که دلش می خواهد بپرستد نه آن جور که خدا می خواهد....



پ ن :برگرفته از آیات مبارکه سوره بقره و حجر



قصه دوم

همه چیز از فراموشی شروع شد. از آن لحظه بی معرفتی که قول و قرارهایمان یادمان رفت. حرف هایی که با هم زده بودیم. دیگرانی که با حسرت نگاهمان کرده بودند. نشد که حتی کمی به خاطرت روی عهدهایمان بمانیم. اصرار کنیم. تا گفت بیایید. رفتیم. یادمان رفت که داری نگاهمان می کنی. که ما خودمان را هم از صدقه سری تو داریم. که بهشت هایمان را. حواهایمان را. آدم هایمان را. آرامشمان را...یادمان رفت خداجان!

.

.

.

تو هم لابد توی بهشت کوچک خودت یکی عین ِ همان را داری! یکی از همان "...لاَ تَقْرَبَا هَـذِهِ الشَّجَرَةَ... " ها. که دلت گیرش بوده. همان نباید دوست داشتنی زندگی ات! که حتی نباید نزدیکش می شدی. یا حتی از دور نگاهش می کردی و نزدیک شده ای. نزدیک تر. و دیگر یادت رفته که خدایی بوده و جهانی بوده که به پای خدا افتاده برای بودن تو! 

آماده ایم ازاین  دنیای به ظاهر بهشت از این سیب هایی که برای ما به فریب در مقابلمان قرار داده اند بگریزیم....

بسم الله...


پ.ن: برگرفته از آیات:

"وَ لَقَدْ عَهِدْنا إِلى آدَمَ مِنْ قَبْلُ فَنَسِیَ وَ لَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْمًا:و به یقین پیش از این با آدم پیمان بستیم‏، ولی آن را فراموش کرد و برای او عزمی استوار نیافتیم‏."سوره مبارکه طه- آیه 115"

"وَقُلْنَا یَا آدَمُ اسْکُنْ أَنتَ وَزَوْجُکَ الْجَنَّةَ وَکُلاَ مِنْهَا رَغَداً حَیْثُ شِئْتُمَا وَلاَ تَقْرَبَا هَـذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَکُونَا مِنَ الْظَّالِمِینَ

و گفتیم: ای آدم! تو و همسرت در این بوستان ساکن شوید و از آن از هر جا که خواستید به فراوانی بخورید ولی به این درخت نزدیک نشوید که از ظالمان خواهید بود. سوره مبارکه بقره آیه 35."

پیشنهادات نوروز 1392

بسمه تعالی

و بذکر ولیه الاعظم...

سلام

     با توجه به نزدیک شدن به نوروز 92، از کلیه ی جهادگران تقاضا می شود اگر پیشنهادی در مورد برگزاری اردوی جهادی در منطقه ی سرفیروزآباد کرمانشاه را  دارند در بخش نظرات این مطلب اعلام نمایند.

     لطفا در پیشنهاد خود به برنامه های مد نظر(فرهنگی، عمرانی، بهداشتی و...)، نیرو، زمان و امکانات مورد نیاز اشاره نمایید.

ثبت نام

ثبت نام اردوی جهادی نوروز 1392


ای بسیجی هرگاه پرچم محمد رسول الله (ص) را بر افق عالم زدی حق داری استراحت کنی...

حاج احمد متوسلیان

قرارگاه جهادی معبری به آسمان برای اردوی جهادی نوروز 92 در مناطق محروم ثبت نام به عمل می آورد.
جهت ثبت نام به سه روش ذیل می توانید عمل کنید:
1- برقراری تماس با شماره های زیر:
09195358119
09127284323

2- ارسال پیامک به سامانه پیامکی گروه جهادی به شماره 2000066134
متن پیام به شرح ذیل:
نام و نام خانوادگی
شماره تماس
شغل
**در صورت دانشجو بودن یا دارا بودن تخصص در فعالیت های مختلف را حتما قید نمایید.

3- از طریق وبلاگ گروه
درقسمت نظرات همین مطلب اطلاعات خواسته شده را وارد کنید
نام و نام خانوادگی 
شماره تماس
پست الکترونیکی

**در صورت دانشجو بودن یا دارا بودن تخصص در فعالیت های مختلف را حتما قید نمایید.


بعد از ثبت اطلاعات با شما تماس  گرفته خواهد شد و مراحل نهایی ثبت نام صورت می پذیرد.

ضمنا این وبلاگ به صورت موقت تا زمان راه اندازی سایت اصلی ستاد حرکت های جهادی معبری به آسمان در دسترس کاربران عزیز می باشد.

دیدار صمیمی با حاج احمد پناهیان

دیدار صمیمی با حاج احمد پناهیان


اعضای ستاد حرکت های جهادی معبری به آسمان و مسئولین گروه های جهادی زیر مجموعه قرارگاه در دیداری صمیمی روز پنجشنبه مورخ 91/11/12 در شهر قم پای سخنان و رهنمودهای استاد ارجمند حاج احمد پناهیان نشستند که پیرامون حرکت جهادی و جهاد سازندگی دوران یعد از انقلاب صحبت نمودند و درمورد روش صحیح برگزاری اردوهای جهادی نکاتی مهمی را متذکر شدند که به زودی گزیده ای از آن منتشر  خواهد شد.





نشریه مفتاح

نشریه مفتاح


نشریه داخلی مفتاح به شماره دوم خود رسیدبا محوریت سخنان مهم رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در سالروز قیام 19 دی ماه مردم قم که باحضور مردم استان قم در حسینیه امام خمینی (ره) صورت پذیرفت به چاپ رسید و در ویژه برنامه شهادت 6 میان جهادگران توزیع گردید.




برای مشاهده تصاویر نشریه در اندازه اصلی روی تصاویر کلیک کنید